© 2017 by I.M.E, Proudly created with Wix.com

  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

בבלוג זה יתכנו קישורים למוצרים ושירותים באתרים חיצוניים המזכים את כותבת הבלוג בעמלת מכירה. המוצרים והשירותים נבחרו בקפידה, על מנת להתאים לתוכן ולקהל הקוראים של הבלוג.

מה אתם עונים כששואלים אתכם מה שלומכם?

January 15, 2018

 

למרות שהיינו רוצים להיות יותר שלווים ומאושרים בחיי היומיום, לפעמים המציאות פשוט מעצבנת מדי. לפעמים אנחנו מתחממים מהר משהיינו רוצים, וכשאנחנו מסתכלים על כך בדיעבד, אנחנו לא מבינים איך הרשנו לעצמנו להתרגז או לכעוס כל כך משטות כזו קטנה.

 

השלכות העצבים והכעס שלנו הן לא רק בטווח המיידי של מצברוח ירוד ותחושה כללית של באסה, גם לנו וגם לסביבה, אלא הן גם מרחיקות לכת וממש משפיעות על איכות החיים ועל הבריאות שלנו. הרפואה המערבית מעידה על קיומו של קשר בין מחלות פיזיות לאורח חיים לחוץ.

 

לרוע המזל, החברה מסביבנו רגילה ומרגילה אותנו לדבר ולהאדיר בעיקר את הרע. כשנשאל מישהו מה שלומו, "זורמים" או "סוחבים" תהיה תשובה הרבה יותר נפוצה מ"מעולה!" או "מצוין!". להרגיש טוב כשסביבנו אחרים מרגישים רע נתפס כהזוי, להתלהב ממשהו שאנחנו טובים בו וגורם לנו להרגיש טוב נתפס שחצני, ובאופן כללי, רגשות כמו התלהבות קיצונית נתפסים כמביכים בציבור, הרבה יותר מעצבים או כעס קיצוני. מלמדים אותנו שלכעוס ולצרוח על פקיד או מוכר כשאנחנו לא מקבלים את מבוקשנו זה לגיטימי, אבל לרקוד ברחוב מחדשות טובות (או אפילו כי מתנגן לנו באוזניות שיר שאנחנו אוהבים) נחשב ממש כדבר פסול.

 

לצורך קריאת הפוסט, בואו נצא מתוך נקודת הנחה שאפשר לשנות את התגובה שלנו במצבים כאלה והכל עניין של תרגול. הרי כל דבר שאנחנו מתרגלים בחיינו, אנחנו משתפרים בו עם הזמן. אם נקנה טלפון חדש מיצרן שונה ממה שהיה לנו קודם לכן, בהתחלה אולי קצת נסתבך איתו, אבל מכיוון שחשוב לנו לשלוט ביכולות הטלפון שלנו, אנחנו נשקיע זמן בלהבין איך הוא פועל, וכעבור זמן לא רב, נוכל לשלוט בתפעול שלו לחלוטין.

 

אז כאמור, לצורך קריאת הפוסט, בואו נניח שאפשר גם לתרגל תגובתיות שונה למצבים מלחיצים ומעצבנים בחיים שלנו, כמו שכתבתי בפוסט "איך הפסקתי להיפגע מכל דבר". הפוסט שאתם קוראים כרגע הוא סוג של ההמשך הישיר לפוסט ההוא, מכיוון שאם מצד אחד, אני לומדת לשנות את התגובות שלי למצבים מסוימים, אני יכולה מהצד השני להתחזק על ידי הגברת האושר ביומיום שלי- גם על זה אפשר להתאמן.

 

אם אני מתאמנת על לראות את חצי הכוס הריקה, אם אני מתאמנת יום יום על להתלונן, למצוא את החסר, לדאוג או להיות עצובה, יהיה לי קל מאוד לעשות את זה בכל רגע נתון- ממש כמו לתפעל את הטלפון שלי. אבל אם אני אתאמן (למרות שזה אולי מזויף בהתחלה) על להרגיש טוב, ולמלא את חיי ברגעים של אושר, שמחה, אמפתיה, השראה, מוטיבציה והרגשה טובה, מהר מאוד יהיה לי קל יותר לשלוף את הרגשות האלה בהתאם לצורך. וכך, לא רק שלא אפול למלכודת הרגשות הרעים, אלא אוכל להחליט שעכשיו מגיע זמנו של רגש טוב.

 

מכיוון שאנחנו כל כך רגילים לאוטומט של רגשות רעים, רובנו לא יודעים או לא זוכרים איך מרגיש רגש טוב כשהוא לא קורה כאן ועכשיו. למזלנו, יש לנו את האפשרות לשנות את מצב הרוח שלנו, בלי אף עזרה חיצונית, על סמך המחשבות שלנו בלבד.

 

אני אתן לכם דוגמה:

חשבו לרגע על אחת החוויות הכי משמחות של חייכם כבני אדם בוגרים. זה יכול להיות כל דבר- חתונה, לידה של ילד או אחיין, טיסה מרגשת לחו"ל, הופעה של אמן מוערך, קעקוע חדש, תעודת סיום לימודים- מה לא. נסו לרגע להתמקד ברגשות שעלו לכם שם ממש באותו היום. התרגשות, שמחה, גאווה, אהבה, הגשמת חלום. הזיכרון מעורר בנו את הרגש- גם מבלי שנפתח אלבום תמונות ונראה ממש קטעים מוחשיים מאותו אירוע משמעותי.

 

 

 

שינוי המחשבה על האירוע המשמח באופן אוטומטי יכולה לשפר לנו את ההרגשה- אם ניתן לרגש המסוים לעלות. אם זו היתה אהבה, הציפו את עצמכם באותה אהבה שהרגשתם בסיטואציה. אם זו היתה התרגשות- הציפו עצמכם בהתרגשות.

 

איך אפשר ליישם את זה בחיי היומיום?

אני לא אומרת לכם לחשוב על רגע מאושר בחייכם כשאתם עסוקים בלדאוג או לכעוס- לגבי הנטרול של הרגשות הללו כתבתי את הפוסט הקודם בנושא. מה שאני כן מציעה שתעשו, כשאתם במצב בו אתם מרגישים פשוט בסדר, תתחילו לתרגל (שוב, בהתחלה זה יהיה טכני ומלאכותי) להזכיר לעצמכם איך מרגישים טוב.

דוגמאות קטנות שתוכלו לאמץ:

  • תזכורות בטלפון

  • תזכורות ברחבי הבית

  • ריטואלים או מנטרות מוקדם בבוקר ולפני השינה

  • לקרוא כל יום פרק מספר/ להקשיב להרצאה

  • לשלוף ציטוט השראה או קלף יומי עם מסר חיובי

  • להיעזר באדם חיצוני

  • תרגול מדיטציה

  • לענוד תכשיט עם משמעות משמחת עבורכם

 

וכמובן שרשימת הדרכים להזכיר לעצמנו למה חשוב וטוב להיות במצברוח מצוין ארוכה בהרבה ממה שציינתי כאן.

אני בטוחה שתוכלו להתחבר לדרך אחת לפחות ממה שציינתי כאן. בכל אופן, אם "להיעזר באדם חיצוני" מרגיש לכם כמו הדבר שיעזור לכם הכי הרבה בלתרגל הרגשה טובה בחייכם, אתם מוזמנים לפנות אלי בנושא ונוכל להתחיל ביחד תהליך מותאם אישית עבורכם.

 

מה יתאפשר בחייכם אם תוסיפו תזכורות של אושר והשראה בחיי היומיום? מה יוכל לקרות שעכשיו פשוט לא קורה?

 

מוזמנים לשתף אותנו בכך בקבוצת הפייסבוק שלנו, וכמובן להפיץ את הפוסט הלאה באהבה לכל מי שיוכל להיתרם מכך.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

נעים מאוד, אני סיון גנזי

אני מלווה נשים וקבוצות בתהליכי מציאת זוגיות.

לצד הכנה פנימית למציאת זוגיות, הבלוג עוסק גם בנתינת השראה והעצמה, הפצת מוטיבציה וחשיבה חיובית, גם עבור אנשים רציונליים ופרקטיים, וגם עבור כאלה שמגדירים את עצמם קצת יותר רוחניים.

סיון גנזי- זוגיות שמתאימה לאורח החיים של
מה תמצאו בבלוג?
Please reload

עקבו אחרי באינסטגרם
האירוע הקרוב